متولدین سال بز

نماد بز بیش از همه نشانه زنانگی است. بزها شیک پوش، دلربا، عاشق طبیعت و هنرمندند و اگر دچار بدبینی، شک و نگرانی نشوند، اقبال همگانی را بر می انگیزند. بز هیچ گاه از بخت خود راضی نیست و به قول معروف همیشه فکر می کند که « مرغ همسایه غاز است. » دوستان و همکارانش از هوس بازی های او خشمگین می شوند. او نادانسته اسباب دردسر است. بز وقت شناس نیست و این باعث می شود که حوصله همه از دست او سر برود؛ در حالی که هرگاه در صدد سود بردن از دیگران بر آید؛ خود را مطلوب و دوست داشتنی جلوه می دهد؛ و حتی گاهی از نظر مالی، روی سر دیگران آوار می شود.

از سوی دیگر، بز خود را به آسانی به هر شرایطی تطبیق می دهد؛ مشروط بر اینکه امنیت زندگی - تا آن جا که ممکن است - حفظ شود. بز خجالتی و دارای حالتی زنانه است. او با وجود شک و تردیدهای همیشگی، کوتاهی کردن ها و گله و شکایت هایش، راهنمایی و نصیحت شدن و طرف توجه دیگران قرار گرفتن را دوست دارد.

بز فرهیخته و دلرباست؛ اما طبعی ناپایدار و هوسباز دارد. متولدان سال بز، اغلب مذهبی هستند؛ اما از هر مذهبی که پیروی کنند، تا زمانی به آن پای بندند که مانع آسایش زندگی شان نشود. واقعیت این است که موهومات، پدیده های فرا طبیعی، علوم غیبی و طالع بینی برای او جذاب تر است.

مردان و زنان متولد سال بز خوش قلب، مهربان، بلند نظر و دست و دلبازند و سخاوتمندانه به یاری نیازمندان می شتابند. اما متاسفانه آنچه که به دیگران می بخشند، همیشه از آن خودشان نیست و مال دیگران را نیز مال خود می دانند! بد نیست بدانید که حس مالکیت در بز متغیر است. بز اجازه می دهد او را ببندند؛ اما طناب را می کشد. شرقی ها می گویند: اگر بزی را در علفزار سر سبزی ببندید، آرام و راضی خواهد ماند؛ اما اگر در جایی کم علف نگهداری کنید، هیچ گاه از سر و صدا و غرولند دست بر نخواهد داشت.

بز دیگران را مسئول تمام پیشامدها می داند. او خود را در قبال شرایط و وقایع مسئول نمی داند و در نهایت، آنها را به بخت و اقبال حواله می کند و بر این باور است، هر مشکلی که ایجاد شود، اشتباه از طرف او نبوده است.

بز با دورویی و ریا کاری اسباب ناراحتی دوستان و نزدیکان خود را فراهم می کند. او احساس مسئولیت نمی کند، خلاق نیست و اراده اش بسیار ضعیف است. بز می تواند مانند یک رهبر سخنرانی کند؛ اما نمی تواند کسی را به دنبال خود بکشد؛ زیرا خود برای دنباله روی و اطاعت خلق شده است. اگر بز در شرایط مناسب و تحت آموزش صحیح قرار بگیرد، به موفقیت های بزرگی در کارهای هنری - که نیاز به هوش و استعداد ذاتی دارد - دست خواهد یافت.

بز می تواند صنعتگر و استادکار خوبی شود. او می تواند با اعتماد به نفس، کارهایی را که نیاز به جسارت، ظرافت و تخصص دارد، پیشه کند؛ زیرا از هوش فراوانی برخوردار است.

بز هیچ گاه رهبر خوبی از کار در نمی آید و این به صلاح اوست. همیشه این طور بوده است که حضور دستیار همکاری لایق باعث می شود که رئیس ضعیف جلوه کند و بز هوسباز و دمدمی مزاج که نیازش تکیه بر شخصی استوار و واقع گراست بهتر است فکر رهبری را از سر به در کند.

بز به این که دیگران از او قدردانی کنند، نیازمند است و اگر کسی با چاپلوسی از وی تعریف کند، همه کار برایش انجام خواهد داد.

همان طور که گفتیم بز نماد زنانگی است زیرا غربی ها همواره وابستگی، از خود راضی بودن، سستی و بی تفاوت بودن را به جنس مونث نسبت می دهند.

مردان و زنان متولد سال بز، بیش از هر چیز جویای امنیت و اطمینان هستند. خانم بزها دوست دارند با مردی ثروتمند ازدواج کنند و یا از حمایت فردی با نفوذ برخوردار شوند و اگر آن هم نشد، دست کم به زندگی با پدر و مادری ثروتمند رضایت می دهند.

شخصیت بز ممکن است بسیار پست یا بسیار والا باشد؛ همه چیز بستگی به نحوه تربیت، شغل و بخت او دارد.

متولدان سال بز، باید تا حد امکان، از کارهای تجاری اجتناب کنند. آنان فروشندگان بسیار بدی هستند، نظرات خود را درست ابراز نمی کنند، هنگام صحبت کردن شتابزده و مضطرب هستند و نیز نکته سنج و موقعیت شناس نیستند و به قول معروف « سوراخ دعا را گم می کنند . »

بز باید از هر جنگ و ستیزی دوری کند؛ زیرا هیچ گاه نمی تواند فرماندهی پیروزمند یا حتی سربازی موفق باشد.

بزها معمولا خوش اقبال هستند و زندگی آسوده ای دارند؛ زیرا به خوبی می دانند که از چه راهی باید بروند. اگر شما خانه ای زیبا و راحت در حومه شهر دارید، خوش صحبت هستید و با هنرمندان نشست و برخاست دارید، هرگز بز را به خانه خود راه ندهید چون دیگر نمی توانید از دست او رها شوید، چرا که ذاتاً تجمل طلب و دوستدار اهل هنر و طبیعت است.

بزها عاشق پیشه اند و ماجراهای عاشقانه در زندگی شان فراوان به چشم می خورد؛ اما چون طبیعت آرامی دارند دچار التهاب و نا آرامی عاطفی نمی شوند.

بز می تواند در کنار گربه، خوک یا اسب زندگی خوبی داشته باشد و هر یک از آنها به دلایل مختلف با بز کنار می آیند و به او اطمینان می بخشند.

هوسبازی های بز گربه را سرگرم می کند، خوک این صفت او را - تا آن جا که بتواند - تحمل می کند و اسب یکدنده، این حالت بز را تعدیل می کند.

گاو، نمی تواند مدتی طولانی در کنار بز زندگی کند، گاو رفاه، آسایش و امنیت برای خانواده خود به ارمغان می آورد اما در مقابل توقعاتش زیاد است و بز چیزی برای عرضه کردن ندارد.

رابطه عشقی و شغلی بز و سگ به شکست می انجامد، زیرا هر دو بسیار بدبین هستند و تا پایان عمر از یک دیگر راضی نخواهند بود.

دوران جوانی بز آکنده از ماجراهای عاشقانه است؛ اما در دوران کودکی و پیری بخت با او همراه است.

در پایان به این نکته بسنده می کنیم که زندگی مرفه، آرامش، دوری جستن از دلواپسی ها و به کار گیری راهنمایی های مناسب به بز این امکان را می دهد که زندگی موفقیت آمیزی داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد