متولدین سال خروس (جوجه)

ویتنامی ها ترجیح می دهند این نماد را « جوجه » بنامند که البته متولدان این سال هرگز آن را نمی پسندند؛ بنابراین ما نیز مانند ژاپنی ها از واژه « خروس » استفاده می کنیم، خروس موجودی خیال باف است و خود را تافته جدا بافته می داند و دوست دارد همه از او تعریف و تمجید کنند.

خروس به راحتی افکار و عقاید خود را بیان می کند و برای دفاع از گفته های خود تا مرز پرخاشگری و ستیزه جویی می تازد.

این طرز فکر و رفتار ناخوشایند خروس اطرافیانش را آزرده می سازد؛ ولی آنان با وقار تمام از این بی ادبی خروس چشم پوشی می کنند و آن را ناشی از صراحت در بیان و عادات عجیب او می دانند که البته سخت در اشتباهند، بی شک خروس صریح و صادق است و هر چه به فکرش برسد، به زبان می آورد؛ بی آن که نکته ای را از قلم بیندازد. اما باید گفت این صراحت خروس که صفت ذاتی اوست چندان پسندیده نیست و نوعی خودخواهی به حساب می آید؛ چرا که او اهمیتی برای احساسات دیگران قائل نیست و هرگز درک نمی کند که چرا باید برای دیگران ارزش قائل شود.

خروس برای حفظ موقعیت خود، ناگزیر به نیرنگ دست می یازد. البته این نیز تصوری واهی و باطل است. مطمئناً او دوست دارد جلب نظر کند لذا بدش نمی آید کمی به خودش برسد؛ اما در واقع او بسیار محافظه کار و سنت گراست و این حالت خود را به صحنه سیاست نیز تعمیم می دهد.

خروس معتقد است که همیشه حق با اوست و می داند چه کاری انجام می دهد. او به هیچکس اعتماد ندارد و خود محور است و از طرف دیگر در نصیحت کردن دیگران پافشاری می کند و سنگ تمام می گذارد.

خروس در ظاهر شجاع، ماجراجو، و بی پرواست اما عقل تان به چشم تان نباشد! در حقیقت او پر از ایده های به ظاهر بزرگ و نامعقول است که امیدی به تحقق آنها نیست.

خروس عاشق خواب و خیال، مکاشفه، اوهام غیر ممکن و قهرمان پردازی است؛ اما به واقع طبل تو خالی است که تمام رؤیاها، مکاشفات و تصورات او از فضای آرام خانه اش بیرون نمی رود. او ماجراجویی نازک نارنجی و فیلسوفی است که حتی نمی تواند چهار تا کلام حرف حسابی تحویل آدم دهد. البته او ترسو یا خجالتی نیست و در صورتی که شرایط ایجاب کند می تواند به موجودی جسور و شجاع تبدیل شود. خروس همیشه رؤیای قهرمان شدن را در سر می پروراند به این خاطر ممکن است با نشان دادن واکنشی جسورانه، خود را به خطر انداخته و با آغوش باز مرگ را بپذیرد. همین دیل باعث می شود که خروس سرباز خوبی باشد.

اطرافیان خروس از صحبت کردن او لذت می برند؛ اما اگر حواسش را جمع نکند، ناخواسته آنان را از خود آزرده می کند و به عنوان لاف زنی که بیشتر قول می دهد و کمتر عمل می کند شناخته خواهد شد. درخشش او در جمع تا در ارتباط با دوستان نزدیک خود بیشتر است.

از آن جا که خروس موجودی خیال باف است، گاه به تنبلی کشیده می شود. او معمولا در شروع کار از تمام نیرویش استفاده می کند و به عنوان یک موجود سخت کوش مشهور است. خروس معمولا کارهایی را که از توانش خارج است عهده دار می شود و اگر با تمام کوششی که می کند، نتواند آن کار را انجام دهد، هیچ کس بیش از خود او ناامید نخواهد شد.

خروس باید مدام در تقلا باشد زیرا بخت آسان به دست آوردن پول را ندارد و باید برای تامین زندگیش کوشش کند. اگر دست از خیال بافی بردارد و بخت نیز با او یار باشد، ثروتمند خواهد شد. ممکن است خورس پول را از راه هایی دور از ذهن و نادر مانند قرعه کشی به دست آورد. مردم ویتنام بر این باورند که خروس به کمک نوک و پنجه های قوی خود حتی در بیابان هم می تواند غذایش را پیدا کند! این تعبیر با تقلای مداوم و خستگی ناپذیر خروس فرسنگ ها فاصله دارد. اما اگر او خیال بافی را کنار نگذارد و وقتش را هدر دهد، به خانه بدوشی ویلان و سرگردان یا فیلسوفی بی خانمان - که روی نیمکت خیابان ها می خوابد و زباله ها را زیرورو می کند - تبدیل خواهد شد.

بی شک خروس برای حرفه کشاورزی و همچنین مشاغلی که در تماس دائم با مردم است، ساخته شده؛ چرا که او عاشق مطرح شده و جلب توجه دیگران است.

از آن جا که خروس ذاتاً اسراف کار است، هر چه به دست بیاورد، خرج می کند. همچنین ممکن است اقدام به ریسک های بزرگ تجاری کند که او را تا مرز ورشکستگی پیش برد و زندگی اش را فنا کند. این حادثه ناگوار بر آمده از خیال بافی های اوست.

او از باز کردن حساب پس انداز بیزار است؛ زیرا با صرفه جویی میانه ای ندارد. خروس در روابط عاشقانه برای جلب توجه فرد مورد علاقه اش، ممکن است خود آزاری کند. خروس صادقانه احساساتش را ابراز می کند؛ ولی غالباً فرد مورد علاقه خود را ناامید می کند؛ چرا که مایل است او را نیز در دنیای تخیلاتش شریک کند و این بر خلاف واقعیت است.

مرد متولد سال خروس، حضور در جمع زن ها را دوست دارد؛ زیرا می تواند خود نمایی کند، بدرخشد، پز بدهد و تظاهر به هوشمندی کند! او به ندرت با مردان رفت و آمد دارد؛ چون مردها کاملا حوصله اش را سر می برند.

زن متولد سال خروس نیز بودن در جمع زن ها را دوست دارد؛ البته این به معنی خسته کننده بودن مردان برای او نمی باشد! او مشاغلی را انتخاب می کند که در ارتباط مستقیم با زنان باشد.

زندگی خروس و گاو قرین شادی خواهد بود؛ زیرا گاو محافظه کار، سنت گرا و خانواده دوست است.

خروس می تواند در برابر مار نقش فیلسوف را بازی کند. رفتار مار در روابط عشقی یا کاری بی اندازه خردمندانه است؛ اما بهتر است که زیاده روی نکند؛ چرا که در این صورت خروس او را از بین می برد.

خروس در کنار اژدها و در پرتو درخشندگی او به آرامش می رسد؛ به خصوص اگر زن خروس و مرد اژدها باشد.

بهتر است فکر ازدواج با گربه را فراموش کند. گربه هرگز نمی تواند، حتی برای لحظه ای، لاف زنی ها و زنگ عوض کردن های خروس را تحمل کند و کمترین اعتمادی نیز به او ندارد.

سه دوره زندگی خروس از لحاظ کار و مسائل عشقی، پرفراز و نشیب است. او از ورشکستگی و فقر به ثروت می رسد و از اوج احساسات عاشقانه به حضیض درگیری های عاطفی می افتد؛ ولی در هر صورت، دوران پیری او شاد و آرام می گذرد.

شرقی ها اعتقاد دارند که حضور دو خروس در یک خانه، زندگی را برای دیگران سخت خواهد کرد. به خانم های متولد این سال توصیه می شود مصرف قرص های ضد بارداری را در سال خروس فراموش نکنند!
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد